Świetlana przyszłość

Dzieje Citroëna to historia śmiałych pomysłów, nieustannych innowacji, sukcesów, upadków i mozolnego odbudowywania pozycji. Dziś przyszłość marki jest pewna – Groupe PSA ma dziś solidną pozycję i szykuje się do dalszej ekspansji.

W historii Citroëna bywały trudne momenty – w 1935 r. bankrutującą firmę uratował Michelin. 40 lat później pomocną dłoń wyciągnął wielki rywal – Peugeot. Dzięki mediacji francuskiego rządu utworzono koncern PSA Peugeot Citroën – dziś funkcjonujący jako Groupe PSA.

To połączenie okazało się skuteczne – wszystkie marki należące do grupy korzystają na optymalizacji kosztów i wymianie technologii, równocześnie zachowując swój charakter. Tak też jest w przypadku Citroëna, który tak jak 100 lat temu jest pionierem innowacji i liderem w dziedzinie komfortu.

Na początku XXI w. świat zachwycił się nowymi modelami z linii „C”, które święciły sukcesy nie tylko w salonach sprzedaży, ale również w sporcie motorowym. Dziś obok nich w gamie marki znalazły się niezwykle popularne SUV-y – jak choćby C3 Aircross, którego sprzedaż bije na głowę najśmielsze oczekiwania marki, czy wciąż jeszcze nowy C5 Aircross.

PSA Group stale nawiązuje kolejne partnerstwa, w tym jedno z najważniejszych – w Chinach, które bardzo ciepło przyjmują francuską markę. W 2014 r. Chińczycy uznali ją za najlepszą pod względem satysfakcji z zakupu.

Citroën cały czas stawia na innowacje oraz nowe technologie, dzięki czemu w ofercie pojawiają się hybrydy oraz samochody elektryczne, a najnowocześniejsze napędy sprawdzane są w boju także na torach wyścigowych. Citroën kładzie nacisk także na inne projekty, takie jak zwiększanie komfortu podróżowania poprzez program „Citroën Advanced Comfort” czy też stworzenie specjalnych okularów, które pomagają zredukować objawy choroby lokomocyjnej.

Tego typu inicjatywy można by wymieniać i wymieniać, zwłaszcza że obecnie francuska marka jest w bardzo dobrej formie. Citroën rozwija się z każdym rokiem i robi coraz lepsze samochody, więc należy spodziewać się kolejnych innowacyjnych i luksusowych maszyn z dwoma szewronami na masce.

Współczesna gama modelowa Citroëna (fot. Citroën)

Koncept Citroën 19_19 pokazuje, że inżynierowie i projektanci pracujący dla Citroëna wciąż są pełni inwencji i pomysłów (fot. Citroën)

Koncept Citroën 19_19 pokazuje, że inżynierowie i projektanci pracujący dla Citroëna wciąż są pełni inwencji i pomysłów (fot. Citroën)

Linda Jackson kieruje marką Citroën od 2014 r., prowadząc ją do coraz większych sukcesów rynkowych (fot. Citroën)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.