Idealny dla pań i nie tylko

Zaprezentowany w 1932 r. model Rosalie miał zastąpić Citroëny C4 i C6, ale był od nich większy i bardziej luksusowy. Był też pierwszym produkowanym seryjnie samochodem osobowym dostępnym z silnikiem diesla.

Model: Rosalie

Data premiery: jesień 1932 r.

Poprzednik: C4/C6

Segment rynku: samochód luksusowy

Najważniejsza cecha: model ten ustanowił ponad 100 rekordów światowych podczas prób na torze

Damskie imię Rosalie w nazwie nie było przypadkiem, ponieważ model ten reklamowano jako idealny dla pań, podkreślając przy okazji komfort i wygodę podczas jazdy. Na masce pojawił się symbol łabędzia, który miał wskazywać na najnowsze rozwiązanie technologiczne Citroena, czyli pływający silnik. Jedna z wersji samochodu – prototyp nazywany Petit Rosalie – został w 1933 r. gruntowanie przetestowany na torze w Montlhery. Model ten pobił rekord jady bez zatrzymywania się – podczas 133 dni Citroën przejechał 300 tys. km ze średnią prędkością 93 km/h, przy okazji ustanawiając także 106 innych rekordów świata. Tymczasem produkcyjna wersja Rosalie cieszyła się wielką popularnością. Model ten był produkowany aż do 1938 r. W trakcie produkcji dodano także wersję wyposażoną w silnik wysokoprężny – to była nowość wśród samochodów osobowych.

Citroën Rosalie (fot. Citroën)

Citroën Rosalie (fot. Citroën)

Sylwetka łabędzia na masce Citroëna Rosalie wskazywała na zastosowanie nowinki technicznej marki, czyli tzw. pływającego silnika (fot. Citroën)

Sylwetka łabędzia na masce Citroëna Rosalie wskazywała na zastosowanie nowinki technicznej marki, czyli tzw. pływającego silnika (fot. Citroën)

Wnętrze Citroëna Rosalie (fot. Citroën)

Wnętrze Citroëna Rosalie (fot. Citroën)

Petit Rosalie – rekordzista z toru Montlhery (fot. Citroën)

Petit Rosalie – rekordzista z toru Montlhery (fot. Citroën)

Broszura reklamowa Citroëna Rosalie (fot. Citroën)

Broszura reklamowa Citroëna Rosalie (fot. Citroën)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.