Początek wielkiej współpracy

Nie każdy prototyp Citroëna musiał ociekać nowinkami technicznymi. Czasem firma tworzyła samochody z czystej pasji, które miały cieszyć oczy. Jedną z takich maszyn był model GS Camargue, który powstał przy współpracy legendarnego studia stylistycznego Bertone.

Auto pokazano w 1972 r. podczas salonu samochodowego w Genewie, a jego nazwa wywodzi się od krainy geograficznej na południu Francji. Prototypowy model został zbudowany na tej samej płycie co produkowany seryjnie GS, jednak prezentował wizję usportowionego samochodu. Z tego powodu sylwetka Camargue’a została naszkicowana charakterystyczną dla tamtych czasów ostrą i wyrazistą kreską. Pod względem stylistycznym bardzo interesująco rozwiązano tył samochodu – nisko opadający, przeźroczysty dach został charakterystycznie zaokrąglony, aby w kabinie znalazło się miejsce dla czterech osób (dwóch z przodu, dwóch z tyłu).

Camargue nie wszedł do produkcji seryjnej, jednak wizja, jaką zaprezentował, miała wpływ na kolejne samochody marki. Ponadto było to pierwsze wspólne dzieło Citroëna i Bertone, a obie firmy w przyszłości stworzyły jeszcze kilka interesujących samochodów.

Premiera Citroëna GS Camargue podczas salonu samochodowego w Genewie (fot. Wikipedia)

Premiera Citroëna GS Camargue podczas salonu samochodowego w Genewie (fot. Wikipedia)

GS Camargue był pierwszym wspólnym dziełem Citroëna i studia projektowego Bertone (fot. Wikipedia)

GS Camargue był pierwszym wspólnym dziełem Citroëna i studia projektowego Bertone (fot. Wikipedia)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.