Przebojowy dostawczak

Dostawczy wariant Citroëna Visy zyskał popularność wśród małych przedsiębiorców i zrobił karierę, której pozazdrościć może mu niejedna osobówka. Co ciekawe, w historii modelu C15 jest także polski akcent.

Model: C15

Data premiery: 1984 r.

Poprzednik: Acadiane

Segment rynku: dostawcze

Najważniejsza cecha: pionier nowej generacji furgonetek

Dostawcza wersja Citroëna 2CV Fourgonette cieszyła się sporym powodzeniem, podobnie jak jej następca Citroën Acadiane. Ale kolejna generacja tego małego samochodu dostawczego stała się prawdziwym przebojem. Podstawą do budowy C15 był model Visa, jednak z osobowego kuzyna pozostał w tym modelu jedynie przód i kompaktowe wymiary – cały samochód miał zaledwie 4 m długości. Za kabiną kierowcy zaczynała się przestrzeń ładunkowa, którą można było konfigurować na wiele sposobów. Auto posiadało imponującą jak na samochód ważący mniej więcej tonę ładowność, sięgającą nawet 765 kg. Citroëna C15 nazywano w Polsce „hyclówką”, jednak ten pseudonim nie był jedynym związkiem z naszym krajem. Francuski dostawczak był produkowany m.in w Nysie, w Zakładzie Samochodów Dostawczych FSO. Rocznie Polskę opuszczało 3,5 tysiąca aut. C15 był produkowany przez przeszło 20 lat, do 2005 r. Jego następcą był Citroën Berlingo.

Kompaktowy dostawczak to idea zapoczątkowana przez Citroëna (fot. Citroën)

Kompaktowy dostawczak to idea zapoczątkowana przez Citroëna (fot. Citroën)

Kompaktowy dostawczak to idea zapoczątkowana przez Citroëna (fot. Citroën)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.