Szalony projekt

Nazwany na cześć wielbłąda dromadera samochód miał być ultraprostą i tanią konstrukcją. Méhari okazał się jednym z najbardziej niecodziennych projektów Citroëna.

Model: Méhari

Data premiery: 1968 r.

Poprzednik: brak

Segment rynku: fun car

Najważniejsza cecha: nadwozie wykonane z tworzywa termoformowalnego

Ten mały, pogodnie wyglądający samochód powstał na bazie modelu 2CV. Wydawał się idealny dla małych przedsiębiorców, ale także osób aktywnych. Zyskał jednak także sporą popularność wśród francuskich służb mundurowych. Całość przypominała trochę zabawkę – proste kształty, maska zamykana na skórzane paski, łatwo zdejmowane drzwi czy brezentowe okna składały się na ten nietypowy model. Nadwozie wykonano z barwionego tworzywa oraz innych łatwych w utrzymaniu materiałów, co sprawiało, że auto nawet wewnątrz można było umyć szlauchem. Pod maską krył się 2-cylindrowy silnik o pojemności 0,6 l. Méhari znany był m.in. z roli w serii filmów o żandarmie z Saint Tropez. Produkowano go przez 20 lat, m.in. w Belgii, Hiszpanii, Portugalii czy Jugosławii. W latach 80. XX w. pojawiła się także wersja z napędem na cztery koła.

Citroën Méhari w limitowanej wersji Plage (Plaża) (fot. Citroën)

Citroën Méhari w limitowanej wersji Plage (Plaża) (fot. Citroën)

Citroën Méhari w limitowanej wersji Plage (Plaża) (fot. Citroën)

Citroën Méhari był produkowany w łącznie ośmiu wersjach kolorystycznych. Tylko jedna z nich (zieleń „Verde Montana”) była dostępna przez cały czas produkcji. Czerwony „Rouge Hopi” był w ofercie w latach 1968-75). Każdy kolor miał w swojej nazwie jakąś pustynię (fot. Wikipedia)

Wnętrze Méhari było niezwykle proste i można było umyć je bieżącą wodą (fot. Wikipedia)

Limitowana wersja Méhari Plage (fot. Citroën)

Limitowana wersja Méhari Plage (fot. Citroën)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.