Bonjour, wpadliśmy po tytuły

Nieobecny zwykle w wyścigach torowych Citroën w sezonie 2014 dołączył do mistrzostw świata samochodów turystycznych (WTCC).

Do walki wystawił tam swój nowy model – Citroëna C-Elysée. Jednak poza jego promocją istotne było również utrzymanie w zespole Sébastiena Loeba. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata chciał bowiem spróbować swoich sił w wyścigach, pozostając jednocześnie w swoim mateczniku. Do porozumienia doszło bez problemu, a poza Francuzem do zespołu dołączyli Yvan Muller – legenda wyścigów aut turystycznych, oraz José María López – specjalista od wyścigów w autach jednomiejscowych.

Citroën C-Elysée WTCC z miejsca rozdawał karty. José María López i Sébastien Loeb wygrali dwa otwierające sezon wyścigi w Maroko, a w kolejnym – domowym weekendzie we Francji – maksimum punktów również dwukrotnie przypadło Citroënowi. Dominacja Argentyńczyka Lópeza i Citroëna była w roku 2014 wręcz niebywała. Wygrał on 10 z 23 wyścigów, a wraz z triumfami Loeba i Mullera C-Elysée było najszybsze w 17 rundach. Citroën z ogromną przewagą wywalczył tytuł wśród producentów, a Lopez swoje pierwsze mistrzostwo wśród kierowców.

Rok 2015 był dla Citroëna nawet bardziej udany od poprzedniego. 21 z 24 wyścigów padło łupem kierowców Citroën Racing, a aż 13 zakończyło się dubletami, ponieważ dwa pierwsze miejsca zajęli kierowcy C-Elysée. Tytuły po raz kolejny trafiły do Lópeza i Citroëna, a w pierwszej czwórce mistrzostw oprócz Mullera i Loeba znalazł się również czwarty reprezentant zespołu, Chińczyk Ma Qing Hua.

W sezonie 2016 Citroën ograniczył swój zespół do dwóch samochodów – José Maríi Lópeza i Yvana Mullera, zapowiadając jednocześnie wycofanie z WTCC po tymże roku. Trzy kolejne egzemplarze C-Elysée startowały jednak pod szyldem Sébastien Loeb Racing w mistrzostwach zespołów niezależnych. Po raz kolejny marka spod podwójnego szewronu zgarnęła wszystko. López po raz trzeci zdobył mistrzostwo serii, Muller był drugi, a Citroën był najlepszym producentem. Podobnie było w kategorii WTCC Trophy (zespołów niezależnych), w której mistrzem został Marokańczyk Mehdi Bennani, a tytuł dla zespołów przypadł Sébastien Loeb Racing.

Citroën C-Elysée WTCC zdominował trzy sezony w mistrzostwach WTCC (fot Citroën)

José María López w barwach Citroën Racing zdobył trzy tytuły mistrzowskie (fot. Citroën)

Citroën C-Elysée WTCC (fot Citroën)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.