Polak w Wersalu

Jeszcze kilka lat temu jedną z najważniejszych funkcji w Citroën Racing pełnił Polak – Marek Nawarecki. Były kierowca rajdowy, PR-owiec Citroën Polska i organizator rajdowych pucharów dla młodych zawodników trafił do fabrycznego zespołu francuskiej marki, gdzie szybko awansował.

Pasją Marka Nawareckiego są rajdy. Swoją karierę na odcinkach specjalnych rozpoczął w 1989 r. Najpierw za kierownicą samochodów FSO, później Łady, Peugeota 309, a w końcu Citroëna Saxo. Pod koniec lat 90. XX w. odwiesił kask na kołek i związał się z polskim przedstawicielstwem Citroëna, początkowo jako szef działu jakości, a później stanął na czele działu public relations. Piastując to stanowisko, nie zapomniał jednak o swojej pasji. To głównie dzięki niemu powstał w Polsce rajdowy program C2 R2 Teams’ Challenge. Przez kilka sezonów kierowcy Citroënów C2 R2 rywalizowali w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w ramach pucharu markowego, walcząc o ufundowane przez markę nagrody. Wytężona praca Nawareckiego i jego rajdowe zacięcie nie pozostały niezauważone w głównej siedzibie działu sportu francuskiej marki.

W 2008 r. krakowianin dołączył do fabrycznego zespołu Citroëna. Tam zajmował się PR-em zarówno całego działu sportowego zespołu, jak i jego kierowcy, Daniego Sordo. Po dwóch sezonach Nawarecki na chwilę opuścił firmę spod znaku szewronów, by przenieść się do siostrzanej marki koncernu PSA – Peugeota. Tam odpowiadał za marketing, PR oraz poszukiwanie nowych sponsorów dla startującego wówczas w wyścigach serii Le Mans fabrycznego zespołu Peugeota. Odpowiedzialny był również za całą medialną „otoczkę” Lwa w rajdowej serii IRC (Intercontinental Rally Challenge).

W 2012 r. Polak powrócił do Citroëna, gdzie zaczął pełnić zupełnie nową funkcję – szefa programu klienckiego. Przez półtora roku odpowiadał za sprzedaż, przygotowanie i obsługę samochodów rajdowych dla kierowców startujących w różnych cyklach na całym świecie. Pod koniec sezonu 2013 awansował na nowe stanowisko – został oficjalnie menadżerem Citroën Racing. Pod jego pieczą znalazły się więc oba ówczesne sportowe programy Citroëna: w rajdach (WRC) oraz w wyścigach samochodów turystycznych (WTCC). Stanowisko to zajmował przez niespełna cztery sezony – we wrześniu 2017 r. zakończył przygodę z Citroënem, rozpoczynając nowy rozdział w strukturach Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).

Marek Nawarecki (pierwszy z lewej) przez wiele lat pełnił kierownicze funkcje w Citroën Racing (fot. Citroën)

To dzięki Markowi Nawareckiemu w RSMP przez kilka lat funkcjonował Citroën Racing Trophy (fot. Kuba Kozal)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.